Програмні вимоги навчання
Зростаємо дужими
Учити дітей вільно ходити та бігати, природно координуючи рухи рук та ніг; оволодівати різними видами ходьби та бігу, іншими основними рухами; виховувати інтерес до фізичних вправ та рухливих ігор, різноманітних ігор з іграшками, займатися з фізкультурним інвентарем і посібниками; привчати дітей стежити за охайністю одягу під час занять з фізичної культури, самостійно переодягатися.
Мова рідна, слово рідне
Підтримувати бажання дітей спілкуватися з дорослими, слухати й розуміти, розповідати, звертатись із запитаннями; стимулювати прояви власних розповідей (про улюблену іграшку, про те, що цікавого було вдома, на вулиці); у процесі пізнавальної діяльності з предметами знайомити дітей з їх назвами, з назвами їх ознак, дій. Удосконалювати артикуляцію: чітко вимовляти голосні, прості приголосні; привчати вживати слова вітання, подяки, звертання; привчати слухати і розповідати казки, запам’ятовувати вірші, потішки, розглядати в книжці ілюстрації.
Віконечко у природу
Ознайомлювати дітей з явищами природи у різні пори року. На основі спостереження учити встановлювати елементарні зв’язки в природі (сонце гріє – тепло, сховалося – прохолодно тощо); формувати елементарні уявлення про рослини і тварин з найближчого оточення: виділяти і правильно називати деякі ознаки рослин, рухи і звуки тварин; розвивати увагу, інтерес до спостережуваних об’єктів, формувати доброзичливе ставлення до них.
Математична скарбничка
Розширення і збагачення первинної орієнтації дитини в кількісних відношеннях навколишньої дійсності. Формування певних способів діяльності дитини, які необхідні їй для задоволення певних потреб. Використання математичного матеріалу як основи для розвитку й удосконалення сенсорних дій.
Чарівні фарби і талановиті пальчики
Розвивати емоційну чутливість дітей, здатність захоплюватися, дивуватися, радіти, чути розмаїття звуків, спостерігати красу барв у навколишній природі, при розглядання предметів побуту, іграшок, картинок, ілюстрацій.
Розвивати чутливість до гармонії кольору, виразності лінії та форми виробів з кераміки, вишиванок, писанок і малюнків на тканинах.
Привчати дітей милуватися предметами народного декоративного мистецтва, картинами, які прикрашають приміщення дитячого садка, домашню оселю, створюють затишок.
Розвивати інтерес до матеріалів, що використовуються на заняттях образотворчого мистецтва (фарби, олівці, пензлики, глина, папір, клей), орієнтувати на їх основні властивості, виділені в процесі власних дій дитини (малювання, ліплення, згинання, згортання, складання тощо).
Забезпечити оволодіння елементарними способами зображення на папері (на площині) ліній, плям, крапок, мазків, їх поєднання при зображенні прямокутника і округлих форм, ритмічного чергування; навчати вмінню передавати реальну форму в процесі ліплення – стовпчики, кульки, кільця, їх чергування, поєднання; ознайомити з прийомами скочування, розплющування, з’єднування кількох частин.
Привчати дітей використовувати для малювання і аплікації цілий аркуш, заповнюючи його простір повторенням подібних дрібних зображень або відповідно розташовуючи зображення великих предметів.
Учити правильно користуватись олівцем, пензликом, стежити, щоб пензлик не був сухим.
Навчити прийомам ліплення (скочування, розкочування, розплющування, витягування, відривання, з'єднування кількох частин, оформлення деталей за допомогою стеки).
Розвивати інтерес до роботи з різними матеріалами: кольоровим папером, листям, пелюстками, тканиною, поєднуючи їх у нескладні композиції (розрізуючи, обриваючи, накладаючи для відтворення певного образу, настрою і сюжету). Матеріали використовуються окремо і в поєднанні (колаж).
Виховувати дбайливе ставлення до фарб, пензлів, олівців, паперу, глини – вони чарівники, допомагають дітям творити дива як добрі друзі і помічники, з ними приємно, цікаво і весело, тому їх треба використовувати ощадливо.
Виховувати любов до рідного краю, міста.
Збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності, поєднуючи її з музикою і поетичним словом.
Рекомендувати батькам тематику для домашніх занять з образотворчої діяльності.
Граючись зростаємо
Підтримувати позитивне ставлення дітей до різних видів гри, сприяти розвитку рольової поведінки, елементарної сюжетної лінії, взаємодії з однолітками, використанню іграшок та предметів-замінників.
Привчаємось працювати
Викликати у дітей бажання працювати.
Розширювати зміст індивідуальної праці, заохочувати участь кожної дитини у спільній грі-праці.
Привчати допомагати один одному і дякувати за допомогу.