Програмні вимоги навчання
Зростаємо дужими
Допомагаємо навчитися:
виконувати вправи з основних рухів, а саме:
- вправи з ходьби, з бігу, із стрибків, вправи у коченні, киданні, ловінні, повзанні та лазінні, вправи у рівновазі;
- загальнорозвиваючі вправи: для рук і плечового пояса, для ніг, для тулуба, танцювальні вправи, шикування та перешикування;
- ігрові вправи та рухливі ігри;
- вправи спортивного характеру: ходьба на лижах, катання на велосипеді, плавання, піші переходи;
- вміти використовувати фізкультурне обладнання;
- самостійно вмиватися, стежити за чистотою своїх рук, ротової порожнини;
- володіти навичками особистої гігієни.
Мова рідна, слово рідне
Допомагаємо навчитися:
- правильно вимовляти всі звуки;
- говорити не кваплячись, розповідати виразно;
- підтримувати невимушену бесіду;
- складати за картинкою зв’язні оповідання з п’яти-шести речень;
- продовжувати оповідання, розпочате дорослим;
- складати оповідання із власного досвіду, наприклад: про минулий день, про свої заняття тощо;
- добирати ланцюжком слова, які починаються на останню літеру попереднього слова. Наприклад, стіл – липа – автомобіль тощо;
- характеризувати предмет, розповідаючи про нього все, що знає (форму, розмір, смак, колір тощо);
- правильно вимовляти усі звуки;
- використовувати у мовленні іменники, що означають назви професій, з якими її знайомили;
- використовувати у мовленні прості та складні речення;
- користуватися прямою та непрямою мовою;
- складати невелике оповідання про предмет, картинку, на тему, запропоновану дорослим;
- розбивати слова на літери, називати, з яких літер складаються слова;
- утворювати зі складів слова. Наприклад, на перший склад «те-»: тема, теля, телефон, тепло тощо;
- швидко та правильно грати у таку гру: дорослий називає будь-яку літеру, а дитина називає слова, які починаються на цю літеру;
- вміти спілкуватися з дорослими і однолітками відповідно до етичних норм, вживаючи звертання, слова ввічливості;
- уважно слухати розповідь вихователя; правильно будувати речення, формулювати у зв’язку із заданою ситуацією запитання;
- називати предмети та явища навколишнього світу, їх ознаки, дії; групувати предмети за їх характерними ознаками (це – посуд, це – меблі), порівнювати за формою, кольором, смаком, величиною тощо;
- розповідати напам’ять невеликі вірші, загадувати загадки, наспівувати народні дитячі пісеньки, колискові, гратися в народні дитячі ігри; відгадувати за малюнком, про кого (що) розповідатиметься у книжці;
- зв’язано розповідати за добре знайомою сюжетною картиною (три-чотири речення);
- впізнавати речення, називати у реченнях окремі слова;
- розрізняти голосні і приголосні звуки, місце звука у слові; добирати слова із заданим звуком (за допомогою предметних малюнків).
Діти повинні знати свої імена й прізвища, імена своїх батьків, дідуся й бабусі, друзів, ім’я та по-батькові вихователя, його помічника, лікаря, завідуючої, музпрацівника.
Граючись зростаємо
Допомагаємо навчитися:
- здійснювати задум майбутньої гри;
- володіти узагальненими способами побудови ігрового образу;
- брати участь у різноманітних видах ігор;
- налагоджувати взаємодію з партнерами по грі;
вчимо передавати зміст умовних дій в таких іграх:
- сюжетно-рольових;
- конструктивно-будівельних;
- іграх-інсценівках, драматизаціях, театралізаціях;
- дидактичних;
- хороводних;
- українських народних.
Віконечко у природу
Діти позитивно ставляться до об’єктів та явищ природи, відповідно мають вміти та знати:
- виявляти інтерес до інформації природничого змісту;
- прагнути до самостійних практичних дій у природі (доглянути вазон, кущ; погодувати рибок тощо);
- відтворювати природничу тематику в інших видах діяльності (грі, малюванні, ліпленні, аплікації та ін..);
- проявляти пізнавальну активність в усіх видах організованої діяльності щодо засвоєння програмового змісту;
- ставитися до природи уважно, бережно, з любов’ю;
- знати назву нашої країни та її столицю (головне місто) – Київ; свою адресу;
- імена та прізвища своїх батьків; де батьки працюють;
- усі явища природи та о якій порі року вони бувають;
- елементарні правила дорожнього руху (вулицю треба переходити у спеціальних місцях, тільки на зелене світло світлофора)
- як розрізняти дерева та чагарники за корою, листям, плодами; як розрізняти трав’янисті рослини.
- як розрізняти за зовнішнім виглядом зимуючих птахів;
- знати назви і значення професій, вміти відповідати на питання: хто будує будинки? хто малює картини? хто розносить пошту? тощо.
- знати їстівні та неїстівні гриби;
- знати де та як вирощують овочі та фрукти;
- знати для чого потрібні: аптека, лікарня, школа, перукарня, магазин, пошта тощо.
Математична скарбничка
Допомагаємо навчитися:
- рахувати у межах десяти;
- правильно користуватися кількісними та порядковими числівниками;
- порівнювати розташовані поряд числа у межах десяти; встановлювати число більше чи менше іншого;
- відповідати на такого роду питання: «Купка з п’яти предметів менше від купки із шести предметів. Скільки предметів треба додати до першої купки, щоб купки стали рівними?»
- порівнювати до десяти предметів різної величини, розташовуючи їх у ряд у порядку зростання або убування за довжиною, шириною, висотою, а також розуміти співвідношення між ними;
- Розрізняти геометричні фігури: коло, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник. Знаходити схожі на них предмети у навколишньому оточенні.
- Орієнтуватися на аркуші паперу й у просторі (праворуч, ліворуч, попереду, позаду тощо);
- Знати послідовність днів тижня, часу доби, групувати і систематизувати фігури за кольором, розміром, формою; визначати просторове розміщення предметів від самого себе – зліва, справа, вгорі, знизу, спереду, ззаду; рухатися, переміщатися в просторі за заданим напрямком; визначати кількісні відношення (більше, менше, стільки ж) між предметними множинами способом розміщення один під одним предметів з кожної множини;
Діти знають цифри в межах 5, співвідносять цифру з числом і навпаки; при перелічуванні предметів числа називають по порядку, починаючи з числа «один» без пропусків. При перелічуванні не можна пропускати предмет або називати один і той же предмет двічі; розуміють, що останній числівник при лічбі відноситься до всієї групи перелічувальних предметів (один, два, три – всього три сливи); засвоїти різні способи перелічування предметів (перекладання предметів по одному зліва направо, торкання кожного предмета).
Чарівні фарби і талановиті пальчики
Допомагаємо навчитися:
- проявляти інтерес до матеріалів та їх властивостей, до експериментування з фарбами, глиною, іншими матеріалами, до створення нових образів, гармонійного поєднання різних матеріалів (колаж, пластика з природним матеріалом);
- зображати на папері різноманітні лінії, характеризуючи їх як хвилясті (ласкаві), ламані (колючі), навкісні (енергійні), закруглені (сумні);
- змішувати фарби для отримання нових кольорів; яскраві, соковиті, відкриті кольори робити лагідними, спокійними, додаючи білої фарби; розташовувати малюнок на аркуші, заповнюючи весь простір, створюючи декоративні узори та композиції;
- оволодіти способами ліплення (скочування, поєднання, розкочування, розплюскування, витягування, відривання, загинання та загострювання валикоподібних форм, та ін );
- у малюванні, ліпленні, аплікації володіти вміннями та навичками, необхідними для створення власних задумів.
Привчаємось працювати
Допомагаємо навчитися і дізнатися:
- про зміст праці дорослих у дошкільному закладі, вдома, у найближчому оточенні;
- цікавитися працею дорослих, поважають працьовитих та вмілих людей, прагнуть наслідувати їх;
- берегти результати їх праці; вміти визначати мету праці, з допомогою дорослих планувати послідовність дій, вибирати необхідне обладнання, матеріали, охоче працювати;
- підтримувати, допомагати один одному в спільній праці, прибирати своє робоче місце.