Програмні вимоги навчання

Зростаємо дужими

Допомагаємо навчитися:

виконувати вправи з основних рухів, а саме:

  • вправи з ходьби, з бігу, із стрибків, вправи у коченні, киданні, ловінні, повзанні та лазінні, вправи у рівновазі;
  • загальнорозвиваючі вправи: для рук і плечового пояса, для ніг, для тулуба, танцювальні вправи, шикування та перешикування;
  • ігрові вправи та рухливі ігри;
  • вправи спортивного характеру: ходьба на лижах, катання на велосипеді, плавання, піші переходи;
  • вміти використовувати фізкультурне обладнання;
  • самостійно вмиватися, стежити за чистотою своїх рук, ротової порожнини;
  • володіти навичками особистої гігієни.

 

Мова рідна, слово рідне

Допомагаємо навчитися:

  • правильно вимовляти всі звуки;
  • говорити не кваплячись, розповідати виразно;
  • підтримувати невимушену бесіду;
  • складати за картинкою зв’язні оповідання з п’яти-шести речень;
  • продовжувати оповідання, розпочате дорослим;
  • складати оповідання із власного досвіду, наприклад: про минулий день, про свої заняття тощо;
  • добирати ланцюжком слова, які починаються на останню літеру попереднього слова. Наприклад, стіл – липа – автомобіль тощо;
  • характеризувати предмет, розповідаючи про нього все, що знає (форму, розмір, смак, колір тощо);
  • правильно вимовляти усі звуки;
  • використовувати у мовленні іменники, що означають назви професій, з якими її знайомили;
  • використовувати у мовленні прості та складні речення;
  • користуватися прямою та непрямою мовою;
  • складати невелике оповідання про предмет, картинку, на тему, запропоновану дорослим;
  • розбивати слова на літери, називати, з яких літер складаються слова;
  • утворювати зі складів слова. Наприклад, на перший склад «те-»: тема, теля, телефон, тепло тощо;
  • швидко та правильно грати у таку гру: дорослий називає будь-яку літеру, а дитина називає слова, які починаються на цю літеру;
  • вміти спілкуватися з дорослими і однолітками відповідно до етичних норм, вживаючи звертання, слова ввічливості;
  • уважно слухати розповідь вихователя; правильно будувати речення, формулювати у зв’язку із заданою ситуацією запитання; 
  • називати предмети та явища навколишнього світу, їх ознаки, дії; групувати предмети за їх характерними ознаками (це – посуд, це – меблі), порівнювати за формою, кольором, смаком, величиною тощо;
  • розповідати напам’ять невеликі вірші, загадувати загадки, наспівувати народні дитячі пісеньки, колискові, гратися в народні дитячі ігри; відгадувати за малюнком, про кого (що) розповідатиметься у книжці;
  • зв’язано розповідати за добре знайомою сюжетною картиною (три-чотири речення);
  • впізнавати речення, називати у реченнях окремі слова;
  • розрізняти голосні і приголосні звуки, місце звука у слові; добирати слова із заданим звуком (за допомогою предметних малюнків).

Діти повинні знати свої імена й прізвища, імена своїх батьків, дідуся й бабусі, друзів, ім’я та по-батькові вихователя, його помічника, лікаря, завідуючої, музпрацівника.

 

Граючись зростаємо

Допомагаємо навчитися:

  • здійснювати задум майбутньої гри;
  • володіти узагальненими способами побудови ігрового образу;
  • брати участь у різноманітних видах ігор;
  • налагоджувати взаємодію з партнерами по грі;

вчимо передавати зміст умовних дій в таких іграх:

  • сюжетно-рольових;
  • конструктивно-будівельних;
  • іграх-інсценівках, драматизаціях, театралізаціях;
  • дидактичних;
  • хороводних; 
  • українських народних.

 

Віконечко у природу

Діти позитивно ставляться до об’єктів та явищ природи, відповідно мають вміти та знати:

  • виявляти інтерес до інформації природничого змісту;
  • прагнути до самостійних практичних дій у природі (доглянути вазон, кущ; погодувати рибок тощо);
  • відтворювати природничу тематику в інших видах діяльності (грі, малюванні, ліпленні, аплікації та ін..);
  • проявляти пізнавальну активність в усіх видах організованої діяльності щодо засвоєння програмового змісту;
  • ставитися до природи уважно, бережно, з любов’ю;
  • знати назву нашої країни та її столицю (головне місто) – Київ; свою адресу;
  • імена та прізвища своїх батьків; де батьки працюють;
  • усі явища природи та о якій порі року вони бувають;
  • елементарні правила дорожнього руху (вулицю треба переходити у спеціальних місцях, тільки на зелене світло світлофора)
  • як розрізняти дерева та чагарники за корою, листям, плодами; як розрізняти трав’янисті рослини.
  • як розрізняти за зовнішнім виглядом зимуючих птахів;
  • знати назви і значення професій, вміти відповідати на питання: хто будує будинки? хто малює картини? хто розносить пошту? тощо.
  • знати їстівні та неїстівні гриби;
  • знати де та як вирощують овочі та фрукти;
  • знати для чого потрібні: аптека, лікарня, школа, перукарня, магазин, пошта тощо.

 

Математична скарбничка

Допомагаємо навчитися:

  • рахувати у межах десяти;
  • правильно користуватися кількісними та порядковими числівниками;
  • порівнювати розташовані поряд числа у межах десяти; встановлювати число більше чи менше іншого;
  • відповідати на такого роду питання: «Купка з п’яти предметів менше від купки із шести предметів. Скільки предметів треба додати до першої купки, щоб купки стали рівними?»
  • порівнювати до десяти предметів різної величини, розташовуючи їх у ряд у порядку зростання або убування за довжиною, шириною, висотою, а також розуміти співвідношення між ними;
  • Розрізняти геометричні фігури: коло, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник. Знаходити схожі на них предмети у навколишньому оточенні.
  • Орієнтуватися на аркуші паперу й у просторі (праворуч, ліворуч, попереду, позаду тощо);
  • Знати послідовність днів тижня, часу доби, групувати і систематизувати фігури за кольором, розміром, формою; визначати просторове розміщення предметів від самого себе – зліва, справа, вгорі, знизу, спереду, ззаду; рухатися, переміщатися в просторі за заданим напрямком; визначати кількісні відношення (більше, менше, стільки ж) між предметними множинами способом розміщення один під одним предметів з кожної множини;

Діти знають цифри в межах 5, співвідносять цифру з числом і навпаки; при перелічуванні предметів числа називають по порядку, починаючи з числа «один» без пропусків. При перелічуванні не можна пропускати предмет або називати один і той же предмет двічі; розуміють, що останній числівник при лічбі відноситься до всієї групи перелічувальних предметів (один, два, три – всього три сливи); засвоїти різні способи перелічування предметів (перекладання предметів по одному зліва направо, торкання кожного предмета).

 

Чарівні фарби і талановиті пальчики

Допомагаємо навчитися:

  • проявляти інтерес до матеріалів та їх властивостей, до експериментування з фарбами, глиною, іншими матеріалами, до створення нових образів, гармонійного поєднання різних матеріалів (колаж, пластика з природним матеріалом);
  • зображати на папері різноманітні лінії, характеризуючи їх як хвилясті (ласкаві), ламані (колючі), навкісні (енергійні), закруглені (сумні);
  • змішувати фарби для отримання нових кольорів; яскраві, соковиті, відкриті кольори робити лагідними, спокійними, додаючи білої фарби; розташовувати малюнок на аркуші, заповнюючи весь простір, створюючи декоративні узори та композиції;
  • оволодіти способами ліплення (скочування, поєднання, розкочування, розплюскування, витягування, відривання, загинання та загострювання валикоподібних форм, та ін );
  • у малюванні, ліпленні, аплікації володіти вміннями та навичками, необхідними для створення власних задумів.

 

Привчаємось працювати

Допомагаємо навчитися і дізнатися:

  • про зміст праці дорослих у дошкільному закладі, вдома, у найближчому оточенні;
  • цікавитися працею дорослих, поважають працьовитих та вмілих людей, прагнуть наслідувати їх;
  • берегти результати їх праці; вміти визначати мету праці, з допомогою дорослих планувати послідовність дій, вибирати необхідне обладнання, матеріали, охоче працювати;
  • підтримувати, допомагати один одному в спільній праці, прибирати своє робоче місце.